نکات اصلی در مورد نگهداری و تعمیر پمپ اب اپارتمان

1- در لحظه راه اندازی اولیه و یا تعمیر پمپ اب  اپارتمان  یا هنگامی که به مدت طولانی از پمپ اب مجتمع مسکونی استفاده نشود  ممکن است محور پمپ اب گیر داشته باشد یا جام کرده باشد وحرکت ان سخت شود .

بنابراین باید پمپ را از برق خارج کرد و سپس محور پمپ اب را به صورت دستی چند دور به حرکت در اوریم .

این کار باعث می شود پمپ خلاص شود و به راحتی به گردش در اید.

 تعمیر پمپ اب اپارتمان جعبه برق الکتروموتور 

2- اگر از پمپ اب اتشنشانی یا پمپ اب اپارتمان یا پمپ اب خانگی برای مدت طولانی استفاده نمی کنید بایستی اب گلگی پمپ را کاملا تخلیه کنید ویا هفته ی یکبار به مدت یک دقیقه روشن شود تا پمپ اب جام نکند .(پمپ را بدون اب روشن نکنید)

3- هرگز پمپ را بدون اب روشن نکنید. زیرا فیبروفنر که مانع از نشت اب از روی شافت به داخل الکترو موتور می باشد بر اثر خشک کار کردن اسیب می بیند.

4- اگر پمپ اب ومنبع انبساط  به درستی انتخاب نشود ویا به صورت اصولی نصب نگردد و یا هر6 ماه سرویس نشود زمان کار ان به شدت زیاد می شود ومصرف برق به شکل تساعدی زیاد می شود.

(هر اسب بخار برابر با 736 وات می باشد مثلا پمپ اب 1.5 اسب  1200 وات برق مصرف می کند) مصرف برق یک پمپ یک اسب حدود 3 تا 4 آمپر یا 600 تا 800 وات در ساعت است
این مصرف RLA یا مصرف جریانی و مداوم آن است و مصرف LRA یا مصرف لحظه استارت هم حدود 5 تا 6 آمپر است که چون فقط در یک ثانیه اول اتفاق می افتد آن را به حساب نمی آوریم .

5- اگر خازن پمپ اب اپارتمان ضعیف شده باشد نمی تواند پمپ اب  را راه اندازی کند . 

6- باید حواسمان باشد که برای کار با پمپ اب حتما کفش به پا داشته باشیم و زمین خیس نباشد .

7- برای انتخاب ساده پمپ اب بهتر است از این فرمول استفاده کنید .

 075/ × (ارتفاع(متر) دورترین مسیر تا محل نصب پمپ اب ) =حد اقل قدرت پمپ بر حسب اسب (هر طبقه یک واحد )

3/ 1 ×  075/ × (ارتفاع دورترین مسیر تا محل نصب پمپ اب ) =حداقل قدرت پمپ بر حسب اسب (هر طبقه دو واحد )

6/ 1 ×  075/ × (ارتفاع دورترین مسیر تا محل نصب پمپ اب ) =حداقل قدرت پمپ بر حسب اسب (هر طبقه سه  واحد )

مثال : ارتفاع دورترین مسیر تا محل نصب پمپ اب 20 متر است ( کف پارکینک ساختمان تا محل ورودی اب به مخزن ذخیره روی سقف پشت بام ) قدرت پمپ مورد نیاز را محاسبه کنید .(هر طبقه یک واحد )

20 * 0/075 = 1/5 اسب

نکته : برای محاسبه ساده هد پمپ اب از روش زیر استفاده کنید .

ارتفاع ساختمان + 30 = هد پمپ ( H max )

اگر پمپ بتواند اب لازم را به اخرین مصرف کننده برساند می تواند به راحتی کل اپارتمان را پوشش دهد.نصب و تعمیر پمپ اب اپارتمان

8-  در مجتمع مسکونی  بزرگ (بیشتر از 10 واحد ) که نیاز به منبع انبساط بیشتر از 150 لیتراست  بهتر است از چند مبنع انبساط 100 لیتری استفاده کنید .

و با توجه به سیستم لوله کشی ساختمان  انها را  به شکل موازی یا سری نصب کنید . با این کار اب مجتمع مسکونی هرگز به خاطر مشکلات منبع فشارقطع نمی شود.

 

سرویس و تعمیر پمپ اب ساختمان

10 نکاته در نگهداری و تعمیر و نصب پمپ اب خانگی......

تنظیم کلید اتوماتیک دیجیتال پمپ اب به روش ساده و نکات مهم...

پمپ اب خانگی...

الکتروموتور پمپ آب پمپ اب اپارتمان فروش پمپ اب اپارتمانی فروش پمپ آب اصفهان فروش پمپ آب فروش پمپ اب خانگی فروش پمپ اب ساختمان فروشگاه پمپ آب اصفهان فروشگاه پمپ آب خانگی اصفهان قیمت پمپ آب فروش پمپ آب خانگی اصفهان فروشگاه پمپ آب خانگی تعمیر پمپ اب